VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY ELEKTRONICKÉHO OBCHODU
FANSHOP.HKPOPRAD.SK
1. Všeobecné ustanovenia
-
- Tieto všeobecné obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce zo zmluvy o dodaní tovaru uzatvorenej medzi obchodníkom a kupujúcim prostredníctvom elektronického obchodu (e-shopu) s textilným tovarom, darčekovými, upomienkovými a podobnými predmetmi hokejového klubu HK Poprad prevádzkovaného prostredníctvom webovej stránky fanshop.hkpoprad.sk (ďalej len „elektronický obchod“).
- Prevádzkovateľom elektronického obchodu a obchodníkom je:
Hokejový klub Poprad, a.s., sídlo: Športová 1397/1, 058 01 Poprad
IČO: 51 407 361
DIČ: 2120716719
IČ DPH: SK2120716719
Registrácia: Obchodný register Okresného súdu Prešov, oddiel: Sa, vložka č. 10533/P (ďalej len „obchodník“).
Kontaktné údaje obchodníka:
e-mail: office@hkpoprad.sk
Číslo bankového účtu obchodníka (IBAN): SK15 0900 0000 0051 4081 2329 - Adresa sídla a kontaktné údaje obchodníka uvedené v predchádzajúcom bode sú kontaktnými údajmi obchodníka na účely písomného uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady tovaru (reklamácie), doručenia odstúpenia do zmluvy a podávania žiadostí o nápravu alebo iných podnetov, ako aj inej komunikácie s obchodníkom (okrem osobného odberu tovaru a osobného doručovania reklamácií alebo odstúpenia od zmluvy).
- Prevádzková doba v kamennej predajni (FAN SHOP) obchodníka na zimnom štadióne, Štefánikova 46, 058 01 Poprad, kde je možný osobný odber tovaru a osobné doručenie reklamácií alebo odstúpenia od zmluvy:
Pondelok až štvrtok: 10:00-18:00
Piatok: 10:00-16:00
Sobota, nedeľa, štátne sviatky: zatvorenéFAN SHOP je otvorený počas domácich zápasov 30 minút pred začiatkom a do 30 minút po skončení, aj vrátane víkendov.
- Činnosť obchodníka podlieha dohľadu Slovenskej obchodnej inšpekcie – Inšpektorát SOI pre Prešovský kraj, Obrancov mieru 6, 080 01 Prešov 1, pr@soi.sk.
- Kupujúcim je spotrebiteľ alebo podnikateľ, ktorý si tovar objednáva prostredníctvom elektronického obchodu obchodníka (ďalej len „kupujúci“). Spotrebiteľ je fyzická osoba, ktorá nakupuje tovar a nekoná v rámci svojej obchodnej činnosti alebo podnikateľskej činnosti (ďalej len „kupujúci – spotrebiteľ“). Právne vzťahy obchodníka s kupujúcim – spotrebiteľom výslovne neupravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „Občiansky zákonník“), ako aj súvisiacimi predpismi. Podnikateľ je fyzická osoba alebo právnická osoba, ktorá koná v rámci predmetu svojej obchodnej činnosti alebo inej podnikateľskej činnosti (ďalej len „kupujúci – podnikateľ“). Právne vzťahy obchodníka s kupujúcim – podnikateľom, výslovne neupravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov, ako aj súvisiacimi predpismi. V prípade akýchkoľvek rozdielov medzi týmito všeobecnými obchodnými podmienkami a osobitnými dojednaniami individuálnej kúpnej zmluvy, má prednosť text kúpnej zmluvy.
- Kupujúci odoslaním elektronickej objednávky obchodníkovi potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito všeobecnými obchodnými podmienkami, ktorých neoddeliteľnú súčasť tvorí aj reklamačný poriadok, a zároveň súhlasí, že ich ustanovenia sa budú vzťahovať na všetky zmluvy o dodaní tovaru, uzavreté na internetovej stránke elektronického obchodu, ktorý prevádzkuje obchodník, na základe ktorej obchodník dodá tovar prezentovaný na internetovej stránke kupujúcemu (ďalej len „kúpna zmluva“) a na všetky vzťahy medzi obchodníkom a kupujúcim vyplývajúce z uzatvorenej kúpnej zmluvy.
- Všeobecné obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy, uzatvorenej na základe elektronickej objednávky kupujúceho uskutočnenej prostredníctvom elektronického zariadenia.
- Obchodník je viazaný kupujúcemu svojou ponukou tovaru prezentovanou na internetovej stránke elektronického obchodu vrátane ceny po dobu, kým je táto ponuka v elektronickom obchode zverejnená za podmienky, že tovar je v elektronickom obchode zobrazený ako dostupný, resp. zobrazený počet kusov na sklade je minimálne jedna. Obchodník nie je viazaný kupujúcemu svojou ponukou tovaru prezentovanou na internetovej stránke elektronického obchodu v prípade tovaru, ktorý je označený ako nedostupný, počet kusov na sklade je nula alebo je uvedená iná obdobná informácia z ktorej vyplýva, že tovar aktuálne nie je dostupný.
2. Spôsob uzatvárania kúpnej zmluvy
-
- Kupujúci si záväzne objednáva tovar vo forme kupujúcim vyplneného a odoslaného elektronického formulára v elektronickom obchode obchodníka (ďalej len „objednávka“).
- Kúpna zmluva je uzavretá záväzným akceptovaním objednávky obchodníkom vo forme e-mailovej správy potvrdzujúcej prijatie objednávky kupujúceho (ďalej len „potvrdenie objednávky“). Automaticky vykonávané oznámenie o prijatí objednávky do elektronického systému obchodníka sa nepovažuje za záväzné akceptovanie objednávky.
- K platnému uzavretiu kúpnej zmluvy nedôjde v prípade, pokiaľ došlo k zneužitiu osobných údajov, uvedeniu nepravdivých údajov kupujúceho, zneužitiu platobnej karty a alebo iného platobného prostriedku. Obchodník v takom prípade informuje kupujúceho o neuzavretí kúpnej zmluvy.
- Kúpna zmluva je uzavretá na dobu určitú do momentu dodania tovaru, ktorý je predmetom kúpnej zmluvy.
3. Dodacie podmienky
-
- Obchodník je povinný dodať kupujúcemu tovar v dohodnutom množstve, kvalite a termíne.
- Na základe uzatvorenej kúpnej zmluvy dodá obchodník kupujúcemu ním objednaný tovar, a to spôsobom, ktorý si kupujúci zvolil v objednávke. V prípade kupujúcich – spotrebiteľov obchodník dodá tovar bez zbytočného dokladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uzavretia zmluvy, ak sa s kupujúcim – spotrebiteľom výslovne nedohodne inak; v prípade dohodnutia dlhšej lehoty dodania bude táto uvedená v objednávke kupujúceho – spotrebiteľa a potvrdení objednávky obchodníkom.
- Kupujúci je povinný objednaný tovar prevziať, zaplatiť predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej lehote splatnosti, vrátane nákladov na doručenie tovaru, potvrdiť v dodacom liste alebo inom doklade prevzatie tovaru svojím podpisom alebo podpisom ním poverenej osoby alebo potvrdiť prevzatie tovaru iným spôsobom (napr. zadaním hesla, PIN kódu, zosnímaním čiarového alebo QR kódu a podobne – ďalej len „kódy“). Pokiaľ obchodník alebo osoba vykonávajúca doručenie tovaru oznámi kupujúcemu identifikačné údaje, ktoré nie sú prístupné iným osobám (kódy), a ktorými má kupujúci pri preberaní tovaru preukázať oprávnenie na prevzatie tovaru a potvrdiť prevzatie tovaru, je kupujúci povinný chrániť tieto údaje pred ich zneužitím alebo sprístupnením neoprávneným osobám; prevzatie tovaru sa v takom prípade považuje za potvrdené, ak boli osobe vykonávajúcej doručenie tovaru zadané správne identifikačné údaje (kódy).
- Kupujúci je povinný prevziať tovar v mieste, ktoré je uvedené v objednávke.
- Tovar zakúpený v elektronickom obchode môže byť kupujúcemu dodaný niektorým z nasledujúcich spôsobov:
- osobným prevzatím v prevádzke obchodníka uvedenej v bode 1.4. týchto všeobecných obchodných podmienok; alebo
- za podmienky platby vopred, prostredníctvom spoločnosti Packeta Packeta Slovakia s. r. o., Kopčianska 3338/82A, 851 01 Bratislava, IČO: 48136999, DIČ: 2120099014) – túto formu dodania je však možné využiť len pri doručovaní tovaru v rámci Slovenskej republiky.
- V prípade, ak z dôvodu vypredania zásob alebo nedostupnosti tovaru, nemôže obchodník kupujúcemu objedaný tovar dodať, je povinný o tom bezodkladne informovať kupujúceho a do 15 dní mu vrátiť cenu zaplatenú za tovar alebo preddavok, ak sa obchodník a kupujúci nedohodnú na náhradnom plnení.
4. Kúpna cena
-
- Cena tovaru je vždy uvedená na internetovej stránke elektronického obchodu obchodníka. Cena zverejnená pri jednotlivých tovaroch neobsahuje cenu za dodanie a dopravu tovaru. Kupujúci si vyhradzuje právo kedykoľvek zmeniť cenu tovaru; tým nie je dotknutá cena za tovar podľa už potvrdených objednávok.
- Kupujúci je povinný po potvrdení objednávky obchodníkom zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu tovaru uvedenú v objednávke, vrátane nákladov na doručenie tovaru (ďalej len „kúpna cena“).
- Kúpnu cenu za tovar môže kupujúci uhradiť:
- v hotovosti alebo platobnou kartou pri osobnom prevzatí tovaru v prevádzke obchodníka uvedenej v bode 1.4. týchto všeobecných obchodných podmienok;
- bezhotovostne platobnou kartou cez internet (v takom prípade dochádza k zúčtovaniu podľa podmienok príslušnej banky a/alebo vydavateľa príslušnej platobnej karty); alebo
- bezhotovostným prevodom na účet obchodníka uvedený v bode 1.2. týchto všeobecných obchodných podmienok. Ak si kupujúci zvolí tento spôsob platby a ak nebudú peňažné prostriedky zodpovedajúce cene za tovar objednaný kupujúcim pripísané na účet obchodníka do 5 pracovných dní odo dňa potvrdenia objednávky, obchodník objednávku kupujúceho stornuje a kúpna zmluva sa doručením oznámenia o stornovaní objednávky automaticky od počiatku ruší. Kupujúci je pri tomto spôsobe platby vždy povinný uviesť variabilný symbol, ktorým je číslo potvrdenej objednávky. Ak neuvedie kupujúci správny variabilný symbol, je obchodník oprávnený pozastaviť dodanie tovaru a predĺžiť dobu dodania tovaru o dobu potrebnú na riadnu identifikáciu platby.
- Faktúra za kúpu tovaru a prípadné ďalšie doklady budú kupujúcemu doručené spolu s tovarom, prípadne zaslané po zaplatení celej kúpnej ceny na e-mailovú adresu kupujúceho.
- V prípadoch, ak v elektronickom obchode obchodníka pri určitom tovare nie je cena uvedená, prípadne je uvedená nulová cena, znamená to, že cena tovaru v danom momente nie je presne známa. V takom prípade sa odoslanie objednávky prostredníctvom elektronického obchodu obchodníka považuje za prejavenie záujmu o dodanie daného tovaru a cena bude kupujúcemu oznámená dodatočne. Po oznámení ceny tovaru má kupujúci právo objednávku potvrdiť alebo odmietnuť. V takom prípade sa objednávka považuje za záväznú momentom potvrdenia kupujúcim po oznámení ceny.
- Za deň platby sa považuje deň, kedy bola celá kúpna cena pripísaná na účet obchodníka.
- Prípadné akciové ceny, zľavy, zľavové kódy alebo kupóny a pod. (ďalej len „akcie“) platia len za podmienok stanovených pre danú akciu. Pokiaľ nie sú stanovené iné podmienky, platí akcia len do vypredania zásob pri uvedení počtu kusov akčného tovaru, po dobu časovo určenú alebo do oznámenia obchodníka o ukončení príslušnej akcie. Zľavy v akcii nemožno sčítať alebo inak kombinovať s inými akciami, zľavami alebo výhodami. Obchodník si vyhradzuje právo bez udania dôvodu upravovať či rušiť akcie. Ak pre konkrétnu akciu, ktorá spočíva v poskytnutí zľavového kódu alebo kupónu nie sú určené iné podmienky, zľavový kód alebo kupón nie je možné uplatňovať opakovane, kombinovať s inými zľavami alebo výhodami, uplatňovať na tovar už inak zľavnený alebo výpredajový tovar. Ak kupujúci nevyužije akciu v čase jej platnosti, nie je oprávnený požadovať od obchodníka akúkoľvek náhradu.
5. Reklamačný poriadok (zodpovednosť za vady, záruka, reklamácie)
-
- Obchodník zodpovedá za vady tovaru a kupujúci je povinný reklamáciu vád tovaru bezodkladne uplatniť u obchodníka podľa týchto všeobecných obchodných podmienok.
- Deň, kedy bola predávajúcemu doručená reklamácia spĺňajúca všetky náležitosti podľa tohto reklamačného poriadku, sa považuje za deň uplatnenia reklamácie.
- Ak tovar nebol riadne dodaný, alebo vykazuje vady, kupujúci má právo uplatniť písomne alebo e-mailom reklamáciu u obchodníka. Kupujúci je povinný presne označiť druh a rozsah vád tovaru, prípadne spôsob, akým sa vada prejavuje.
- Zodpovednosť za vady tovaru dodávaného obchodníkom sa vzťahuje na všetky vady, okrem tých, ktoré boli spôsobené kupujúcim, najmä nesprávnou prepravou, skladovaním, manipulovaním, nedodržaním pokynov uvedených v návode na použitie, na obale tovaru alebo v iných dokladoch dodaných spolu s tovarom. Pri preberaní tovaru je kupujúci povinný skontrolovať množstvo preberaného tovaru, fyzickú neporušenosť a kompletnosť zásielky. Pokiaľ je zásielka alebo jej obal viditeľne poškodený alebo zničený, kupujúci je povinný bez prevzatia zásielky ihneď kontaktovať obchodníka a so zasielateľskou spoločnosťou spísať zápis o škode na zásielke. Ostatné vady je povinný písomne reklamovať u obchodníka najneskôr do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do konca doby trvania zodpovednosti za vady.
- Obchodník zodpovedá kupujúcemu – spotrebiteľovi za akúkoľvek vadu, ktorú má predaná vec v čase jej dodania a ktorá sa prejaví počas doby trvania zodpovednosti za vady. Doba trvania zodpovednosti za vady predaného tovaru je 2 roky od dodania tovaru. Doba trvania zodpovednosti za vady predaného tovaru, ktorý je použitý, je dohodnutá v trvaní 1 rok od dodania tovaru.
- Obchodník poskytne kupujúcemu – spotrebiteľovi písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady kupujúcim (potvrdenie o prijatí reklamácie), v ktorom uvedie lehotu, v ktorej vadu v súlade odstráni, a ktorá nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť. Ak obchodník odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi kupujúcemu.
- Kupujúci – spotrebiteľ má právo zvoliť si spôsob vybavenia reklamácie výmenou veci alebo opravou veci. Kupujúci – spotrebiteľ si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil obchodníkovi neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu – spotrebiteľovi značné ťažkosti.
- Obchodník môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti.
- Po určení spôsobu vybavenia reklamácie kupujúceho – spotrebiteľa sa reklamácia vybaví v primeranej lehote – s prihliadnutím na povahu veci a závažnosti vady, čím sa rozumie najkratší čas, ktorý obchodník potrebuje na posúdenie vady a jej opravy alebo výmeny veci, ktoré vykoná bezplatne, na náklady obchodníka a bez spôsobenia závažných ťažkostí kupujúcemu – spotrebiteľovi s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý kupujúci – spotrebiteľ vec požadoval.
- Obchodník pri odstránení vady zabezpečí odstránenie veci a inštaláciu opravenej veci alebo náhradnej veci, ak si výmena alebo oprava vyžaduje odstránenie vadnej veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Obchodník a kupujúci – spotrebiteľ sa môžu dohodnúť, že odstránenie veci a inštaláciu opravenej alebo náhradnej veci zabezpečí kupujúci – spotrebiteľ na náklady a nebezpečenstvo obchodníka.
- O spôsobe riešenia uplatnených nárokov zo zodpovednosti za vady obchodník informuje kupujúceho – spotrebiteľa najneskôr v lehote na odstránenie vady.
- Kupujúci – spotrebiteľ má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak:
- obchodník vec neopravil ani nevymenil,
- obchodník vec neprevzal na jeho náklady, prípadne nezabezpečil odstránenie a inštaláciu opravenej veci alebo náhradnej veci, ak si výmena alebo oprava vyžaduje odstránenie vadnej veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila a v dôsledku tohto obchodník vec neopravil ani nevymenil,
- obchodník odmietne odstrániť vady, ak oprava ani výmena nie sú možné, alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti,
- vec má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci,
- vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy,
- obchodník vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre spotrebiteľa.
- Kupujúci – spotrebiteľ nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak sa kupujúci – spotrebiteľ spolupodieľal na vzniku vady, alebo ak je vada zanedbateľná.
- Ďalšie podrobnosti uplatňovania zodpovednosti za vady a nárokov kupujúceho – spotrebiteľa upravuje Občiansky zákonník.
- Ak je pri konkrétnom tovare výslovné poskytovaná (v záručnom liste alebo v reklame súvisiacej s predajom tovaru) rozšírená spotrebiteľská záruka, ktorou sa obchodník zaviaže vrátiť kupujúcemu – spotrebiteľovi kúpnu cenu, vymeniť alebo opraviť predanú vec alebo zabezpečiť jej údržbu, alebo nad rozsah práv vyplývajúcich zo zodpovednosti za vady podľa zákona, alebo spotrebiteľskú záruku na životnosť veci, platia na takýto tovar aj podmienky uvedenej spotrebiteľskej záruky.
- Kupujúci – spotrebiteľ má právo obrátiť sa s cieľom ochrany svojich spotrebiteľských práv vyplývajúcich z kúpnej zmluvy uzatvorenej cez elektronický obchod na subjekt alternatívneho riešenia sporov, možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá. V prípade, ak kupujúci – spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým obchodník vybavil jeho reklamáciu alebo sa domnieva, že obchodník porušil jeho práva, má právo obrátiť sa na obchodníka so žiadosťou o nápravu. Ak obchodník na takúto žiadosť kupujúceho – spotrebiteľa odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie do 30 (tridsiatich) dní odo dňa jej odoslania, má kupujúci – spotrebiteľ právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporu podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s obchodníkom je: Slovenská obchodná inšpekcia alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárska Slovenskej republiky. Kupujúci – spotrebiteľ má právo zvoliť si, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti.
- Kupujúci – spotrebiteľ môže podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu aj elektronicky prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov, ktorá je dostupná on-line na adrese: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK
- Ustanovenia bodov 5.5. až 5.17. neplatia pre kupujúcich – podnikateľov. Kupujúci – podnikateľ nemá právo odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu a odstúpenie od kúpnej zmluvy kupujúcim – podnikateľom sa inak riadi príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka.
6. Informácie o spracúvaní osobných údajov
-
- Obchodník ako prevádzkovateľ spracúva osobné údaje kupujúceho, ktoré kupujúci poskytol pri zadaní objednávky prostredníctvom elektronického obchodu na účely plnenia povinností vyplývajúcich z kúpnej zmluvy/objednávky.
- Dotknutou osobou, teda osobou, ktorej osobné údaje obchodník spracúva, je fyzická osoba – kupujúci, s ktorými obchodník prostredníctvom elektronického obchodu uzatvára zmluvný vzťah.
- Osobné údaje sú získavané a spracúvané v rozsahu: meno a priezvisko, titul, adresa, prípadne adresa dodania, e-mail, telefónne číslo.
- Účel spracúvania osobných údajov: spracúvanie uvedených osobných údajov je nevyhnutné na plnenie uzatváranej kúpnej zmluvy, zabezpečenie prepravy tovaru, na účely vzájomnej komunikácie a na plnenie povinností a uplatňovanie práv z kúpnej zmluvy.
- Právny základ spracúvania osobných údajov: podľa čl. 6 ods. 1 písm. b) Všeobecného nariadenia o ochrane údajov je spracúvanie nevyhnutné na plnenie zmluvy, ktorej zmluvnou stranou je kupujúci a podľa čl. 6 ods. 1 písm. f) všeobecného nariadenia o ochrane údajov je spracúvanie nevyhnutné na účely oprávnených záujmov, ktoré sleduje prevádzkovateľ.
- Kategórie príjemcov osobných údajov (komu môžu byť osobné údaje poskytnuté): osoby konajúce na základe poverenia obchodníka, osoba zabezpečujúca prepravu tovaru, osoba poverená vedením účtovníctva, právny zástupca, audítor, orgány štátnej správy a verejnej moci na výkon kontroly a dozoru.
- Doba uchovávania osobných údajov: Do doby splnenia kúpnej zmluvy a po jej splnení najdlhšie po dobu plynutia záručných lehôt a premlčacích lehôt na uplatnenie vzájomných nárokov vyplývajúcich z tejto zmluvy alebo vzniknutých na jej základe.
- Kupujúci má v súvislosti s poskytnutím osobných údajov nasledovné práva:
- právo požadovať od obchodníka potvrdenie o tom, či obchodník spracúva jeho osobné údaje, právo na prístup k osobným údajom týkajúcim sa kupujúceho,
- právo na opravu alebo vymazanie alebo obmedzenie spracúvania osobných údajov,
- právo namietať proti spracúvaniu osobných údajov,
- práva na prenosnosť osobných údajov, teda právo získať osobné údaje, ktoré sa ho týkajú a ktoré poskytol predávajúcemu v štruktúrovanom, bežne používanom a strojovo čitateľnom formáte a má právo preniesť tieto údaje ďalšiemu prevádzkovateľovi bez toho, aby mu obchodník bránil,
- právo podať sťažnosť dozornému orgánu, najmä v členskom štáte svojho obvyklého pobytu, mieste výkonu práce alebo v mieste údajného porušenia, ak sa domnieva, že spracúvanie osobných údajov, ktoré sa ho týka, je v rozpore so Všeobecným nariadením o ochrane osobných údajov; dozorným orgánom na území Slovenskej republiky je: Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky, so sídlom Hraničná 12, 820 07 Bratislava 27, Slovenská republika.
- Poskytnutie osobných údajov kupujúceho je zmluvnou požiadavkou, bez ich poskytnutia nie je možné uzatvorenie a plnenie kúpnej zmluvy/objednávky.
- Spokojnosť kupujúceho s nákupom môže obchodník zisťovať prostredníctvom telefonických hovorov alebo e-mailových dotazníkov. Tie zasiela obchodník kupujúcemu, pokiaľ v zmysle § 116 ods. 15 zák. č. 452/2021 Z. z. o elektronických komunikáciách v znení neskorších predpisov kupujúci neodmietne zasielanie elektronickej pošty na účely priameho marketingu. Spracúvanie osobných údajov na účely zaslania dotazníkov vykonáva obchodník na základe oprávneného záujmu, ktorý spočíva v zisťovaní spokojnosti kupujúceho s nákupom u obchodníka. Osobné údaje kupujúceho nie sú pri zasielaní e-mailových dotazníkov odovzdané žiadnej tretej strane na jej vlastné účely. Takéto použitie kontaktných údajov môže kupujúci jednoducho a bezplatne kedykoľvek odmietnuť, a to buď v čase ich poskytnutia alebo neskôr pri každej doručenej správe pomocou odkazu v e-maile s dotazníkom. V prípade odmietnutia, obchodník nebude dotazník ďalej zasielať.
7. Odstúpenie od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu
-
- Kupujúci – spotrebiteľ, je oprávnený bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku do 14 (štrnástich) dní odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim – spotrebiteľom.
- Ak obchodník splnil svoje informačné povinnosti až dodatočne, kupujúci – spotrebiteľ je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy do 14 (štrnástich) dní odo dňa, keď obchodník dodatočne splnil informačné povinnosti, a ak obchodník nesplnil svoje informačné povinnosti ani dodatočne do 12 mesiacov a 14 dní odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim – spotrebiteľom, lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 12 mesiacoch a 14 dňoch odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim – spotrebiteľom.
- Bez ohľadu na iné ustanovenia uvedené v týchto všeobecných obchodných podmienkach môže kupujúci – spotrebiteľ, odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
- Odstúpením kupujúceho – spotrebiteľa od zmluvy sa zmluva od začiatku zrušuje.
- Kupujúci – spotrebiteľ, je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo ho odovzdať predávajúcemu alebo osobe poverenej obchodníkom na prevzatie tovaru. Náklady na vrátenie tovaru v prípade odstúpenia od zmluvy znáša kupujúci – spotrebiteľ. Tovar nesmie byť poškodený alebo používaný nad mieru zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru, musí byť v pôvodnom obale a spolu s tovarom musí kupujúci odovzdať všetky dokumenty týkajúce sa predmetného tovaru (návod na obsluhu, záručný list, a pod.), ktoré dostal pri jeho kúpe. Tovar sa nevracia na dobierku; takto zaslaný tovar sa neprijíma a vracia sa späť kupujúcemu.
- Obchodník prevezme tovar späť a do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vráti kupujúcemu – spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe kúpnej zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov, a to vopred dohodnutým spôsobom. Obchodník nie je povinný vrátiť kupujúcemu – spotrebiteľovi uvedené platby pred tým, ako mu je tovar doručený alebo kým kupujúci – spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť obchodníkovi, ibaže obchodník navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby.
- Ak odstúpi kupujúci – spotrebiteľ od zmluvy alebo ak dôjde z iného dôvodu k vráteniu tovaru, pri nákupe ktorého bola využitá akcia, kupujúci – spotrebiteľ má nárok na vrátenie iba tých platieb, ktoré za tovar v danom prípade skutočne zaplatil. Obchodník sa súčasne môže podľa vlastného uváženia rozhodnúť, či kupujúcemu – spotrebiteľovi poskytne novú zľavu, resp. vystaví nový zľavový kód alebo kupón (a prípadne v akej výške) alebo nie.
- Obchodník nie je povinný uhradiť kupujúcemu – spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si kupujúci – spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný obchodníkom. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil kupujúci – spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný obchodníkom.
- Kupujúci – spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných špecifikácií kupujúceho – spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného kupujúceho – spotrebiteľa (napr. fanúšikovský dres či iný fanúšikovský predmet obsahujúci meno, priezvisko, prezývku, číslo kupujúceho, ním vybraného hráča alebo iným označením alebo číslom podľa výberu kupujúceho). Taktiež nie je možné odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze, tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený alebo tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom.
- V prípade, že kupujúci – spotrebiteľ odstúpi od zmluvy a doručí predávajúcemu tovar, ktorý je používaný alebo poškodený nad mieru zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru, obchodník je oprávnený od kupujúceho – spotrebiteľa vymáhať škodu spôsobenú vrátením poškodeného, či neúplného tovaru.
- Podrobnosti o spôsobe a forme odstúpenia od kúpnej zmluvy kupujúcim – spotrebiteľom bez uvedenia dôvodu obsahuje poučenie spotrebiteľa a vzor odstúpenia od zmluvy, ktoré tvoria prílohu týchto všeobecných obchodných podmienok a tiež budú kupujúcemu – spotrebiteľovi poskytnuté pri každom nákupe.
- Ustanovenia bodov 7.1. až 7.11. neplatia pre kupujúcich – podnikateľov. Kupujúci – podnikateľ nemá právo odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu a odstúpenie od kúpnej zmluvy kupujúcim – podnikateľom sa inak riadi príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka.
- Obchodník má právo odstúpiť od zmluvy (zrušiť objednávku) alebo jej časti, ak:
- tovar sa nevyrába alebo sa prestal vyrábať;
- zverejnená cena tovaru bola celkom zjavne chybná.
8. Záverečné ustanovenia
-
- Tieto všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňa 01.07.2024.
- Obchodník si vyhradzuje právo na zmenu týchto všeobecných obchodných podmienok. Povinnosť písomného oznámenia zmeny v týchto všeobecných obchodných podmienkach je splnená umiestnením na internetovej stránke elektronického obchodu obchodníka.
- Na vzťahy neupravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami sa vzťahujú najmä príslušné ustanovenia zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov a zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode v znení neskorších predpisov.
- Kupujúci odoslaním objednávky potvrdzuje, že si tieto všeobecné obchodné podmienky prečítal a v celom rozsahu s nimi súhlasí.
V Poprade dňa 01.07.2024
Formulár a poučenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy